Népszerű bejegyzések

2010. október 25., hétfő

Szeretet „káosz” 1.

Consuelo 2010.10.25.
Tegnap elég sokat merengtem a feltétel nélküli szeretet témakörén. Konkrétan azon, hogy én mennyire vagyok képes erre? Épp ezen elmélyedéseim közben kaptam egy anyagot, a szeretet hamisított változatairól. Érdekes volt, mintegy válaszként érkezett a bennem lévő kérdésekre.
Amennyire árnyaltnak gondoltam eddig az anyanyelvem, megdöbbentő volt szembesülnöm, hogy a magyarban a szeretet szót használjuk akár ellentétes értelemben is olykor. Gondolatilag társítunk, de a nyelvi megjelenítés nem fejezi ki, hogy mit is érzünk, amikor azt mondjuk, szeretünk.
Csak úgy elemezgettem a valódi érzéseimet, a Férfi felé, hogy mi is van mögötte. Feltétel nélküli szeretet? Valószínűleg nem! Hogyan is lehetne, ebben az értelemben? Mély vonzalom, a bölcs elme iránt, vágy a test után, és a meghitt együttlét megélése utáni álmodozás. Pislákoló érzések, talán a szerelem szikrája lehetne, ami fellobbantaná a parazsat. Ha volna, mi táplálná, a tűzet, hogy ne hunyjon ki. Hiába mondogatom magamnak, én is amit olvastam tegnap: „…De, én szeretlek! A szó mögött- észre sem vette, de- az a gondolat volt, hogy: De én, akarlak, és kellesz nekem, mert nekem most jó Veled!” Hát igen, milyen egyszerű becsapni saját magam is néha. mennyire képes vagyok, összekeveri mindent a fejemben.
Hétköznapi értelemben azt gondolnám, hogy egy emberi (akármilyen emberi kapcsolatot)” a szeretet képes összetartani. Pedig, nagyon sok más összetartó erő, ragasztó létezik még ezen kívül. Ilyenek, a szexuális vonzalom, az érdek, a pénz, a szükség, a törvények, és az édesanyák összetartó ösztönei is. Igazi szövetségeket tartanak fenn, és családokat, vállalatokat, mentenek meg a széthullástól, mert együtt maradni, és együttműködni létfontosságú előny!”
Akkor vajon mire van az állítólagos összetartó ereje a szeretetnek, merül fel a kérdés.” A szeretet, amelyre szükség van egy párkapcsolatban az élet viharos tengerén, az nem vonzalom, nem szenvedély, nem szerelem, nem rajongás, nem mindig a szabadság korlátlan odaajándékozása, nem elnézőség, nem sajnálat, nem egy ösztönös tett, nem puszta kiszolgálás, nem mindig adás, és elsősorban nem csak érzelem. „
A szeretet is egy ragasztó, egy olyan összetartó erő,” amelyre leginkább a nehéz időkben van szükség, amikor a többi ragasztó, éppen elengedett. Amíg jól mennek a dolgok, amíg ott van a szexuális és esztétikai vonzalom, az egyetértés, a közös célok és érdekek is összetartanak egy kapcsolatot. Ebben az időszakban, általában a kapcsolat legelején még ki sem derül, hogy a nő és a férfi nem is képesek szeretni egymást. Azután persze jönnek a nehezebb napok, és mindegyikük elkerülhetetlenül vizsgázni fog…”
Ahogy visszatekintek, bizony megbuktam ezen a szeretet vizsgán. Amikor azt hittem magamról, hogy képes volnék az életemet adni a másikért, amikor éles helyzetben ennek csak a puszta lehetősége gondolati szinten felmerült, nem volt egyértelmű a válaszom. Azt hiszem magamban csalódtam a legnagyobbat, hogy milyen jótékony cukormázat húztam a lelkemre, holott a valóság ettől sokkal ridegebb, és kevésbé önfeláldozóbb.
Néha az emberi lélek lomtárában mégis összekuszálódnak a gombolyagok és gubancos lesz minden, s akkor rendet kell tenni. „ Ő nem engedte meg nekünk, hogy összekeverjük a vonzalmat a szeretettel.” „ Olyan férfit szeress, akihez vonzódsz, és akivel összeillesz.” „Aláhúzta nekem a három szót, nehogy elfelejtsem, hogy ezek különböző dolgok.”Párkapcsolati szempontból, nagyon nem mindegy, hogy mit gondolok én szeretetnek!
A szeretet lényege számomra, az ELFOGADÁS! Más megfogalmazásban: „Valódi segítség vagy támogatás kifejezése és nyújtása-önzetlenül adva.” „A valódi segítség mindig a megoldást támogatja, nem a problémát.” Hitem szerint, a szeretet mindig konstruktív kell, legyen.
Olyan egyszerűnek tűnik a szeretet, s még is milyen nehéz jól gyakorolni, ahogy jó a másiknak, és jó érzés nekem is.
S akkor nem beszéltem még arról a feloldhatatlannak tűnő ellentétről, ami a feltétel nélküli szeretet és az én elvárásaim között húzódik. Ez még kristályosodik, hogy, hogy is állok jelenleg ezzel…



1 megjegyzés: